Vrf flyttade jag till Sverige ?

Ja nu tänker jag berätta lite om varför jag flyttade till Sverige.. Först så bodde jag i Colombia med min pappa, min mamma och min syster Tatiana, när jag var ungefär 5 år så skildes mina föräldrar och vi stannade med pappa eftersom han hade mycket bättre ekonomi och mamma kunde inte ta hand om oss.. Men eftersom pappa jobbade väldigt mycket så var jag mest med min syster hela tiden hon blev som en mamma för mig och det är hon fortfarande.. Hon lagade mat till mig hjälpte mig göra läxor när hon var typ 15-16 år.. Men sen så skaffade Pappa en annan kvinna som verkade snäll men hon förstörde det för oss.. Min syster flyttade hemifrån när hon var 17 år eftersom hon inte orkade bo kvar där, hon mådde dåligt. Då var jag ensam för det mesta..det var då jag och min syster bestämde oss för att vi ville bo med min mamma vi hade inte träffat henne på 4 år eftersom hon hade flyttat till Sverige. Vi saknade henne väldigt mycket.. I början ville inte pappa att jag skulle flytta, jag har alltid varit hans lilla flicka liksom. Men jag grät varje kväll för jag saknade min mami. Ajaa sen så sökte vi tillstånd för att kunna resa till Sverige men den enda som fick det var jag.. Min syster hade redan fyllt 18 år och de tyckte inte att hon behövde sin mamma lika mycket som jag.. Det krossade mitt hjärta min syster hade varit som min mamma i många år och jag ville inte lämna henne ensam men nu var jag tvungen.. Så då flyttade jag till Sverige.. när jag kom var jag 12 år skulle fylla 13.. Att träffa min mamma efter att inte ha sett henne på några år kändes underbart det hade jag längtat efter så länge men jag var så ledsen för att jag lämnat min syster.. Och så hade hon såklart en man och en liten son.. min lille Brorsa Matheo.. Allt var bra i början.. Jag var lycklig men ändå olycklig och så har det alltid varit.. Jag kan inte vara lycklig helt om jag inte har alla personer jag älskar nära mig.. Men mina systrar och pappa kommer alltid finnas i mitt hjärta.
Sen så började helvetet för mig.. Fick höra varje dag av mammas man dårå att jag var ett problem att jag borde flytta tbx att ingen älskade mig att jag borde sticka och aldrig komma tbx att min pappa hade skickat mig till Sverige för han tyckte att jag var ett problem men så vare inte.. Men alla dem orden fick mig att må sämst.. Min mamma började bråka med sin man varje dag.. och jag ville inte det eftersom jag kommer ihåg hur mina föräldrar bråkade när jag var liten så ville inte att min lille brorsa skulle behöva känna samma :/
Så jag fann tyvärr inte min lycka i Sverige.. Har mått dåligt i många år nu.. Men jag har såklart oxå haft underbara dagar i Sverige.. Har underbara kompisar,en underbar mamma och lille brorsa..! Folk som får mig att lee.. Och jag ska kämpa för att bli lycklig.. Mamma ska i alla fall skillja sig nu.. och det gör mig glaad!! Efter alla dessa 4 år tycker jag det räcker.. !

Jahap det var lite om mitt liv dårå ;)



Kommentarer
Postat av: NOWNA - NWNA.BLOGG.SE

ahh vilken historia alltså!



haha sköning! jag älskar älskar älskar att resa så ja visst jag är på! hahaha .. jag följer gärna med så kan vi shoppa massa! ;D kram!

2010-04-07 @ 11:30:25
URL: http://nwna.blogg.se/
Postat av: Becca (:

Hejj



Kolla gärna min blogg har precis svarat på en massa frågor som mina bloggläsara skrivit till mig :)

Kolla o kommentera :D?



kraam

2010-04-07 @ 11:40:12
URL: http://beccaliinder.blogg.se/
Postat av: En isprinsessa

Sv: Okej härligt! :)



Du verkar vara en stark person! Fortsätt som du gjort!

2010-04-07 @ 11:52:27
URL: http://enisprinsessa.blogg.se/
Postat av: Novalies mamma

Tack så mkt =)

2010-04-07 @ 12:09:07
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/
Postat av: becca :)

Sv; Tack :D

Fortsätt kolla o kommentera min blogg :D

2010-04-07 @ 12:56:26
URL: http://beccaliinder.blogg.se/
Postat av: Isabell

Haha jag har gjort det :) Det blev en aning bättre men fortfarande inte den perfekta blonda färgen, men det tar väl sin tid antar jag :)

2010-04-07 @ 13:23:03
URL: http://troubledouble.blogg.se/
Postat av: Bella Manson - kom ihåg namnet!!

åh vad tråkigt o höra om din häst :(



skönt att hon ska skilja sej från de där svinet

2010-04-07 @ 22:58:10
URL: http://bellamanson.blogg.se/
Postat av: Novalies mamma

Idag blir det lite shopping och sen ute dag med min dotter... sj då?

2010-04-08 @ 08:25:36
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/
Postat av: Rebecka

shiit asso :( Men va bra att dom ska skilja sig iaf, och kan du inte åka till colombia på semester bara, asso nån månad eller nått för att hälsa på din syster och pappa?

2010-04-11 @ 11:33:20
URL: http://chilenacubana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0