Vart är världen på väg?

Ardi Rizal, 2, fick en första cigarett av sin pappa när han

Såhär står det i artikeln(jag är nog inte den enda som har läst detta: 

Fick sin första cigarett vid 18 månaders ålder – nu är han beroende

LONDON. Ardi Rizal, 2, fick en första cigarett av sin pappa när han var 18 månader gammal.

Nu röker pojken 40 cigaretter om dagen.

Lokala myndigheter har erbjudit familjen en ny bil om de ser till att pojken slutar röka, men föräldrarna tvekar eftersom Ardi blir rasande om han inte får cigaretter.

– Han är fullständigt beroende. Om han inte får cigaretter blir han arg och skriker och dunkar huvudet mot väggen. Han säger att han känner sig yr och mår dåligt, säger mamma Diana enligt Daily Mail.

Pappa Mohammed, 30, vill inte hålla med om att rökning skulle vara dåligt för sonen.

– Han ser rätt hälsosam ut tycker jag. Jag förstår inte problemet, säger han.


Jag är nu inte den första som har läst artikeln nu men jag förstår verkligen inte hur barnets föräldrar tänker som låter honom röka överhuvudtaget, barnet förstör bara sitt liv ju i tidiga ålder. Föräldrarna har verkligen ingen koll. Hur kunde pappan ha låtit barnet "prov-röka" när barnet bara var 1 år ungefär? Det är verkligen helt sjukt! Vart är världen  på väg egentligen. Hur kan inte pappan hålla med om att rökning är dåligt för sonen? Han är verkligen ingen smart person, det märker man ju direkt. Mamman borde ta ansvar för det hela, vem bryr sig om sonen dunkar huvudet mot väggen? Ännu värre att han röker ju!!! Föräldrarna borde verkligen ta ansvar. 
 Det är inte bra för dom som röker eller dom som finns i omgivningen. Den som kom på cigarreter är verkligen helt jävla dum i huvudet..
Personerna försämrar sin hälsa och förkortar sitt eget liv medans massa andra personer tjänar pengar på det?
Rökning och cigaretter borde förbjudas överhuvudtaget!
Önskar att min mamma kunde sluta röka.. vill ju inte att hon ska bli sjuk.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0